Kan bestand niet openen

Bespreek het databaseprogramma
arend2017
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 21, 2017 8:49 am

Kan bestand niet openen

Bericht door arend2017 »

Hallo forumleden,
Ik heb een probleem..een tijd geleden heb ik een database aangemaakt, alles werkt perfect .. sinds een paar dagen als ik het bestand wil openen in Openoffice Base doet die niks meer..of je krijgt een keuzelijst te zien met filters.
Heb vanalles geprobeerd door het te verwijderen dus uninstall en opnieuw te installeren helaas heeft het niks gebaat, zou het kunnen dat openoffice een 32 bits is en mijn Windows 10 64 Bits?
Hoop dat iemand mij kan helpen of een oplossing weet.
Met vriendelijke groet
Openoffice 4.1.4 Windows10 64 bits
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Kan bestand niet openen

Bericht door RPG »

Ik denk dat je last hebt van weet heet [Tutorial] Een corrupte database. (Toon onderwerp) • OpenOffice.org. Soms is het mogelijk om wat te herstellen maar het moet natuurlijk ook de moeite waard zijn om daar wat moeite voor te doen. Meestal is dit ook een reden om toch ook af en toe reserve kopieën te hebben van belangrijke bestanden.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
arend2017
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 21, 2017 8:49 am

Re: Kan bestand niet openen

Bericht door arend2017 »

RPG schreef:Ik denk dat je last hebt van weet heet [Tutorial] Een corrupte database. (Toon onderwerp) • OpenOffice.org. Soms is het mogelijk om wat te herstellen maar het moet natuurlijk ook de moeite waard zijn om daar wat moeite voor te doen. Meestal is dit ook een reden om toch ook af en toe reserve kopieën te hebben van belangrijke bestanden.

Romke
Ja waarschijnlijk wel het is wel jammer ik heb nog een backup kunnen vinden in de map van Openoffice en doe nu steeds reservekopieën maken..want het heeft mij veel werk gekost is alleen jammer dat ik het steeds zo moet gaan doen..wat houdt dat eigenlijk in een embedded database, het zou toch eigenlijk geen probleem moeten zijn voor Base
Alvast bedankt voor je hulp
Openoffice 4.1.4 Windows10 64 bits
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Kan bestand niet openen

Bericht door RPG »

[Tutorial] Het maken van een geregistreerde database (Toon onderwerp) • OpenOffice.org is goed om te lezen. Gebruik ook FreeHSQLDB v.0.3 om de huidige database , gegevens , los te koppelen van je databasedocument. Het verhaal van DACM is buitengewoon diepgravend maar daardoor ook niet zo gemakkelijk te begrijpen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie