Hannes57 schreef:Eremmel,
Dank voor de reactie. Dus eigenlijk voor mij onbegonnen werk. Ik denk dat ik het bij Calc houdt. Of een muziekcollectie splitsen in een Album en een Single database. Maar ik wil juist deze twee componenten bij elkaar voegen.
Allen dank.
Hannes
Edit: Nog even wat extra details: In LibreOffice is de melding "Integrity constraint violation: foreign key: No action. Dit betekent dat er geen actie is gedefinieerd als je dus iets wilt verwijderen en de relatie bestaat nog. Dit kun je aanpassen door naar Tools -> Relationship te gaan, de relatie te selecteren en dan edit (rechter-muis-knop) te kiezen. Dan kun je op die relatie aangeven wat je wilt, bv bij Delete: 'Set Null'. Als je nu een Artist delete worden alle ArtistNameIDs in Song op NULL gezet. 'Delete cascade' betekend dat naast de artiest alle Songs ook worden weggegooid. Niet handig voor dit soort relaties. Maar wel weer handig in het geval van bv OrderHeader -> OrderLines. |
select * from INFORMATION_SCHEMA.TABLES;
select * from INFORMATION_SCHEMA.CONSTRAINT_COLUMN_USAGE;
select *
from INFORMATION_SCHEMA.CONSTRAINT_TABLE_USAGE CTU
LEFT JOIN INFORMATION_SCHEMA.REFERENTIAL_CONSTRAINTS RC ON CTU.CONSTRAINT_NAME = RC.CONSTRAINT_NAME
LEFT JOIN INFORMATION_SCHEMA.CHECK_CONSTRAINTS CC ON CTU.CONSTRAINT_NAME = CC.CONSTRAINT_NAME;
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast