Hallo
Arnold schreef:Links onderin het openingsscherm verschijnt bij mij alleen de melding dat ik een werkblad gebruik. Ik zie geen link voor het ophalen van de engine-naam.
Als ik dit goed begrijp dan gebruik je een database gebaseerd op een werkblad. In principe moet dat goed kunnen werken. Ik heb voor de voorbeelden ook een database gebaseerd op een werkblad gebruikt. Het is best mogelijk dat de fout al in je werkblad zit. Je gegevens zijn mogelijk geen datums zoals OOo het kan begrijpen. Het is waarschijnlijk tekst die op een datum lijkt voor ons mensen.
Het veranderen van de vormgeving is vaak een goede test. Je kunt het ook zien als je een hoge komma er voor ziet staan. De verandering moet een duidelijk verandering zijn. Zoiets van "1-12-2017" naar "2017 december 1"
Indien de gegevens naar tekst geconverteerd moeten worden: Selecteer de gegevens en dan:
menu --> Gegevens --> Tekst naar kolommen.
Let ook op de volgorde van de datum volgorde. Soms is het dag-maand-jaar en soms is het jaar-maand-dag. Dat is niet willekeurig. Het is voorgeschreven.
Zorg voor een kopie van je spreadsheet als ook het databasedocument.
Romke