hyperlink maken in database

Bespreek het databaseprogramma
JanM0348
Berichten: 1
Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:03 pm

hyperlink maken in database

Bericht door JanM0348 »

Ik ben een planten/kruiden database aan het maken, ontwerp is klaar en een aantal records zijn al ingevoerd. Ik haal de gegevens uit een omvangrijk boekwerk en nu wil ik bij ieder record een hyperlink maken naar de foto's die ik heb ingescand en die in een afzonderlijke directory staan als .JPEG plaatjes. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar hoewel ik de aanwijzingen voor hyperlink of object invoegen wel in de uitklapmenu's hier en daar zie staan maar die zijn vaag en als ik er op klik gebeurt er niets.
Hoe kan ik dit toch voor elkaar krijgen? Bij voorbaat hartelijk dank. PS Ik gebruik versie 4.1.3 onder Windows 10
Open Office 4 op Windows 10
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: hyperlink maken in database

Bericht door eremmel »

Mijn eerste reactie is ga kijken op het engelstalige forum, daar zijn meer vragen over dit onderwerp geweest. Sommige mensen slaan de plaatjes in de database op anderen via een hyperlink. Met beide methoden moet het mogelijk zijn om afbeeldingen op een formulier te laten zien. Volgens mij zijn daar ook veelbeeld bestanden in omloop.

Link naar tutorial: Pictures in Base

P.S.
Maak regelmatig een backup van je database document (elke keer met een volgend nummer bv).
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie