Hallo ik ben een beginnende gebruiker en ben al redelijk op weg maar het lukt mij nog net niet.
En ik wil weten of iets wel of niet kan en waar ik dan naar moet zoeken.
Wat ik wil:
Ik wil een onderdelen lijst maken met afbeeldingen van het onderdeel en de bijbehorende hoeveelheid.
Wat ik nu heb / kan maken:
1) een tabel met verschillende onderdelen met de bij behorende afbeelding. (tabel A)
2) een tabel met onderdelen+kleur met een hoeveelheid er achter. (tabel B)
3) ik kan van beide tabellen een rapport maken met afbeeldingen er bij.
4) voor beide tabellen kan ik ook een formulier maken om nieuwe data in te voeren.
In verband met de grote hoeveelheid wil ik niet bij elke regel in tabel B een afbeelding moeten invoegen.
Ik wil dus tabel B uitbreiden met een afbeelding uit tabel A. Was het alleen tekst geweest dan had ik in Excel (daar heb ik meeste ervaring mee) verticaal zoeken gedaan en zo per regel in tabel B de waarde van tabel A ingevoerd. En zo een lijst t.b.v. een rapportje gemaakt.
Echter dit gaat niet met afbeeldingen dus ik had begrepen dat ik een database moest gaan maken.
Ik heb al het nodige geprobeerd op te zoeken maar heb nog geen oplossing of een definitief 'kan niet' gevonden. Voor al die definitieve 'kan niet' is lastig te vinden dus blijven we door zoeken.
Ik hoop dat jullie mij (op weg) kunnen helpen.
Groetjes Thomas
Hieronder nog wat opmetingen ter aanvulling.
- het gaat om ca. 400 onderdelen in ca 25 kleuren.
- ik had ook begrepen dat het scheiden van de tabellen zorgt voor een reductie in opslag ruimte (400 afbeeldingen i.p.v. 10.000).
- de afbeelding is niet in kleur dus voor elke regel met een bepaald onderdeel+kleur kan dezelfde afbeelding gebruikt worden.
- de lijst heb ik momenteel in Excel staan en is ook nog wat uitgebreider en zal ook nog groter worden.
- de lijst vanuit Excel in Base zetten lukt ook.