Hallo
Het lijkt mij dat de vraag niet klopt met wat ik zie in het formulier Bieders. Ik ga er vanuit dat de vraag daar over gaat want dat is niet zo duidelijk.
Ik heb het idee dat de opzet nog al verkeerd gekozen is voor dat formulier. Het betekent overigens niet dat ik iets beters weet. Ik ben niet geheel zeker maar voor zover ik weet hebben relaties in een database geen betekenis voor formulieren en queries. Relaties zijn wel belangrijk in een database. Het is ook wel zo dat de relaties vaak en misschien wel altijd automatisch worden aangegeven bij het ontwerpen van een query. Dat betekent weer niet dat het altijd verstandig is om het te accepteren misschien moet het aangepast worden.
Formulieren zoals gezien in de form navigator zijn voor mijn gevoel veel programmeer elementen. Dit in combinatie met de besturingselementen. De basis voor een formulier is altijd een query of tabel waarvan de gegevens getoond worden in de besturingselementen.
In een listbox die gebruikt wordt voor een database is het niet mogelijk om meer dan een enkele keuze te doen.
Er wordt een combobox, keuzevak , gebruikt en ik denk dat dat een keuzelijst, listbox, moet zijn.
Ik zou eerst een beetje spelen met het maken van een los-staande listbox, keuzelijst, in een formulier. Maak enkele simpele tabellen zowel met namen als identifiers. Ik zou die listbox in het begin maken met de wizard ingeschakeld. Kijk dan wat de listbox toont en bewaard.
Maar . . . hoe kom ik in de grid-control ?
Bij een grid krijg ik geen tabblad "gegevens".
Klik of klik twee keer of met de rechter muis knop. Een grid is een verzameling controls, besturings elementen.
Romke