Rapport in Base

Bespreek het databaseprogramma
GerardO
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jan 05, 2015 2:50 pm

Rapport in Base

Bericht door GerardO »

Ik heb een rapport gemaakt in Base, het rapport is 3 pagina's lang.
Op pagina 1 heb ik een kop gemaakt met naam, datum en een afbeelding.
Wanneer ik dat rapport afdruk, staat op pagina 1 de door mij gemaakte koptekst maar op pagina 2 +3 staat de standaard tekst.
Mijn vraag is hoe kan ik dat veranderen, zodat er op pagina 2 + 3 hetzelfde staat als op pagina 1.
Of dat er op pagina 2 +3 helemaal geen koptekst staat.
Wie weet de oplossing ?

Bij voorbaat dank,

gerard
Open Office 4.1.1 op Windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Rapport in Base

Bericht door RPG »

Hallo

De oplossing is door mij niet eenvoudig te geven. Je moet de rapport navigator openen en daarnaast ook de eigenschappen tonen. Op dat moment wanneer je de rapport navigator en de eigenschappen ziet dan van de verschillende elementen goed onderzoeken wanneer er wat al of niet gedaan moet worden. Waar je in dit geval op kunt letten is op het invoegen van een nieuwe pagina. Ik geloof dat dat aangeduid word met : forceer een nieuwe pagina.

Ik denk dat je op het verkeerde moment een nieuwe pagina laat maken. Ik ga er van uit dat je Oracle Rapport builder gebruikt en niet de rapportbuilder oude stijl.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Rapport in Base

Bericht door RPG »

Hallo

De bedoeling is dat de informatie uitwisseling openbaar en op het forum gebeurd. Het is ook niet een discussie tussen twee personen maar tussen meerdere personen. Een antwoord is niet alleen voor jouw persoonlijk maar ook voor anderen. Omgekeerd kan het ook zo zijn dat ik een antwoord geeft waarover iemand anders een ander idee heeft en ook daad werkelijk een beter antwoord heeft. Dus een verzoek: plaats je reactie op het forum. Het is misschien niet verkeerd om je echt te verdiepen in wat de rapport generator kan. Weet je al wat de "rapport navigator" is?

Hier is een link naar Reportbuiker. Het is helaas wel in het Engels. Ik heb zelf veel geleerd door het bestuderen van alle eigenschappen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
GerardO
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jan 05, 2015 2:50 pm

Re: Rapport in Base

Bericht door GerardO »

hallo,Romke

Sorry, je hebt gelijk, dit was geen goeie actie van mij.
de navigator heb ik gevonden door op F5 te drukken.
maar daar kom ik niet verder mee.
zal nu verder studeren met Rapportbuilder.

bedankt,

gerard
Open Office 4.1.1 op Windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Rapport in Base

Bericht door RPG »

Hallo

OpenOffice geeft de geheimen niet gauw prijs. Bovendien als je dieper in het systeem gaat heb je kennis nodig van het bovenliggende deel. De kennis verkrijg je door alle eigenschappen van onderdelen te bestuderen en daardoor te kennen. Wanneer je eenmaal weet hoe je eigenschappen kunt toepassen in een bepaald onderdeel krijg je een idee hoe het aan te pakken.

Nu je weet hoe de navigator getoond kan worden is het noodzakelijk te leren er mee te werken. Je kunt dan alle onderdelen van het rapport bestuderen en zo aanpassen zodat je het gewenste resultaat krijgt.

Mijn advies is altijd begin met kleine rapporten. Dit kleine slaat zowel op een klein aantal regels in de tabel als ook een klein aantal elementen in het rapport. Op dat moment is sneller het resultaat te zien van gemaakte verandering.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
GerardO
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jan 05, 2015 2:50 pm

Re: Rapport in Base

Bericht door GerardO »

Bedankt
Open Office 4.1.1 op Windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Rapport in Base

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb twee andere draden gevonden waarin veel beginners informatie staat voor de rapportgenerator.

In Rapport groeperen staat veel over de moeilijkheden aangaande de verschillende opties die er zijn over hoe verschillende onderdelen te maken en hoe te zorgen dat het er uit komt te zien zoals gewenst.

https://forum.openoffice.org/nl/forum/v ... f=13&t=648
Dit gaat ook over rapporten maar maakt ook duidelijk dat de overgang van MSO naar AOO soms moeilijk is.

Uit de laatste draad kunnen we begrijpen dat we een enkele tabel gebruiken in een rapport. Met behulp van groeperen en sorteren maken we er onderdelen van.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie