Formulier: n:n relatie, waarbij één inputtabel kind is

Bespreek het databaseprogramma
BSP
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 01, 2013 9:10 pm

Formulier: n:n relatie, waarbij één inputtabel kind is

Bericht door BSP »

Allen,
Mijn database is zo opgezet, dat ik mijn relaties moet kunnen kan labelen (met tags):

- Divisie (blauw of groen);
- Beurzen/ evenementen waar ik de relatie heb gesproken;
- Branche ==>>Niche
- Rollen (leverancier/ klant/ financier)

Het betreft in alle gevallen n:n relaties.

Nu heb ik met de manual de meest eenvoudige problemen wel opgelost bij het opzetten van een formulier.

Het probleem waar ik tegen aanloop, houdt verband met de Branche en Niche. Een niche is een tabel welke afhankelijk is van de branche als 1:n Daarom is het onnodig om een koppeltabel branche op te zetten. Immers, als je weet in welke nichemarkt een klant actief is, weet je automatisch tot welke branche deze niche markt behoort. Nu is mijn vraag, hoe ik eenformulier op kan zetten, waarbij ik in een koppeltabel, relaties aan een niche koppel, waarbij de branche-tabel wel gebruikt wordt om de niches te filteren, maar verder niet nodig is om de koppeltabel te vullen.

Zie bijgaand een schematisch tekeningetje.

Dank voor aandacht,

Berthold Spaans
Bijlagen
Schema meervoudig formulier.odg
(15.28 KiB) 250 keer gedownload
Open Office 3.3.0 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Formulier: n:n relatie, waarbij één inputtabel kind is

Bericht door RPG »

Hallo

De vraag is mij niet zo duidelijk maar dat kan ook liggen aan mijn eigen gebrek aan ervaring in het ontwerpen van formulieren liggen.

OpenOffice laat zich niet zo gemakkelijk automatiseren. Dat betekent dat de ontwerpen kennis over SQL moet verzamelen en dit combineren met de mogelijkheden die OOo biedt. Als ik de vraag goed begrijp lijkt mij een tabel in een formulier het beste. Die tabel moet dan ook nog eens listboxen hebben.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Formulier: n:n relatie, waarbij één inputtabel kind is

Bericht door eremmel »

Je kunt binnen een formulier sub-formulieren maken, je probleem is, is dat je Branche aan de ene kant de Relatie moet volgen via Niche:
Relatie -> Niche -> Branche.
Aan de andere kant wil je de selectie van Niche kunnen sturen via Branche:
Relatie -> Niche <- Branche.

Ik zou je willen adviseren om naar het Engelse forum over te stappen daar hebben ze veel meer kennis van Base.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie