Printen etiketten

Bespreek het databaseprogramma
jaapvd
Berichten: 1
Lid geworden op: vr dec 12, 2014 11:03 am

Printen etiketten

Bericht door jaapvd »

Bij het printen van etiketten heb ik het volgende probleem: Ik heb in een adressen bestand gemaakt met office werkblad. Hiervan heb ik een csv bestand gemaakt.
Ik heb 119 regels in het csv bestand en er worden 149 etiketten geprint. 30 etiketten worden dubbel geprint. Na 39 etiketten begint hij opnieuw met regel 11 van mijn csv bestand. in de database tabel zie ik ook 119 regels en in de printtabel zijn dat er 149.
Ik heb alles gedaan zoals aangegeven in de handleiding :http://www.albregtse.nl/lessen/writer/a ... ckers.html.
Ik heb nu de dubbele adressen doorgesteept, maar dit is geen oplossing.
Wie heeft hiervoor een oplossing
Openoffice 4 op Windows 8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Printen etiketten

Bericht door RPG »

Hello

[Tutorial] Het maken van etiketten wordt in de link beschreven. Ik heb niet het idee dat het wezenlijk verschilt van jouw link.

Het is niet nodig om een spreadsheet om te vormen naar een CSV. Je kunt van beide een geregistreerde database maken.

Waarom gaat het niet goed? Ik kan alleen maar raden. Ik heb het idee dat je het vel waarop de veldnamen staan achteraf hebt aangepast. Dit achteraf aanpassen kan wel als je begrijpt wat je doen moet. Ik zou zeggen maak gewoon een nieuw vel maar weet van te voren hoe groot de etiketten moeten worden.

Als je verder wilt experimenteren maak dan veldnamen complete zichtbaar. Misschien staat er iets tussen wat niet op die plaats moet staan. Je kunt ook het betreffend probleem etiket vervangen door de inhoud van een ander etiket.

Om te testen print het af naar een bestand en niet naar papier.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie