Bestaande Access db importeren in Base

Bespreek het databaseprogramma
Remmie
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 25, 2014 8:36 pm

Bestaande Access db importeren in Base

Bericht door Remmie »

Klopt het dat het niet mogelijk is een Access db te importeren in Base? In ieder geval worden tabellen wel netjes geïmporteerd maar query's, formulieren, rapporten en de hele extra VB op de achtergrond dus niet!
Is dit een onoverkomelijk probleem?
OpenOffice 4.01 op Windows 7
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Bestaande Access db importeren in Base

Bericht door eremmel »

Ja dat is zo. Wil je overstappen met de zelfde functionaliteit (een complete MsAccess applicatie), dan kun je alleen de database meenemen. Alle andere zaken zul je vanaf de bodem opnieuw moeten opbouwen.
Of dit een onoverkomelijk probleem is, is meer een kwestie van zelfreflectie. Als je genoeg tijd hebt, redelijk kunt programmeren en zin hebt om de complexiteit van AOO macro's (en vooral de API) te doorgronden zou je zo iets best wel kunnen doen. Ik heb zelf OROV (access database applicatie) naar m'n hand gezet met extra filtering, en mutatie formulieren en rapportage buiten OROV om. Dit heeft me eerst een maand (avonden) gekost om 'AOO Basic for Base' te leren. Het implementeren koste me ook een paar weken. Maar goed, ik heb enige ervaring met computers...
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie