[OPGELOST] Database SQL Status: HY000 - Error

Bespreek het databaseprogramma
Thylbert
Berichten: 37
Lid geworden op: do sep 24, 2009 1:23 pm

[OPGELOST] Database SQL Status: HY000 - Error

Bericht door Thylbert »

Hallo

Hier ben ik nog maar eens. Altijd goede support hier gekregen. Ik heb net een nieuwe Database aangemaakt met de *.odb extensie. Als ik binnen Base op "Tables" klik krijg ik de volgende error:

'The OpenOffice.org configuration has been changed. Under Tools - Options - OpenOffice.org - Java, select the Java runtime environment you want to have used by OpenOffice.org'

EN vlak daarna

'The connection to the data source "Stockbeheer 2014" could not be established. No Java installation could be found. Please check your installation.'

--

Aanvullende Informatie

Wij werken met: OpenOffice.org 3.3.0 - OOO330m20 (Build:9567)

Deze kan helaas niet ge-update worden vanwege back-waardse compatibiliteitsproblemen eerder op dit forum uitvoerig beschreven. Upgraden naar 4+ is geen optie voor ons.

Alsook werken wij met: Windows 7 Home Premium 64 bits, Service Pack 1 en alle beschikbare updates (Zowel optioneel als belangrijk)
Alsook werken wij met: Java Standard Edition 32 bits, Version 7 Update 51 (Build 1.7.0_51-b13) - Copyright Oracle

We krijgen en / of vinden JRE echt niet via Tools - Options - OpenOffice.org - Java
We hebben dit ook al gegoogled en komen talloze topics tegen, maar geen enkele bied soelaas.

Misschien weten jullie hier wel raad mee.

Alvast Bedankt
Thylbert

PS: Moest er informatie ontbreken, gelieve mij dit te melden. Dan vul ik deze - ten vroegste - volgende week dinsdag aan.
Laatst gewijzigd door Thylbert op di apr 08, 2014 10:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Software Version: Apache OpenOffice 4.1.3 - A00413m1 (Build:9783) - Rev. 1761381
OS Operating System: Microsoft Windows 10 - 64 bit - v1803
Meest Gebruikte Functie uit OpenOffice: Mailmerge via F4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Database SQL Status: HY000 - Error

Bericht door RPG »

Hallo

Wat ik zelf altijd doe bij zulke moeilijk traceerbare fouten is standaard met een schoon gebruikerspofiel werken. Dat weet ik zeker dat het daar niet aan kan liggen.

Automatisch of toevoegen
Als ik het goed heb moet de java versie automatisch verschijnen. Ik kan mij herinneren dat het soms enige tijd kost voordat het verschijnt in de opties. Als de gewenste java versie niet automatisch verschijnt dan kan het toegevoegd worden door op de knop toevoegen te klikken, dan moet er gezocht worden. Ik weet niet of de jre aan gewezen moet worden of de map.

Als ik het goed begrijp is het databasedocument niet corrupt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Database SQL Status: HY000 - Error

Bericht door eremmel »

Ik heb zo'n vermoeden dat java 1.7 niet ondersteund wordt onder OOo 3.3.x. Dus u zult een java 1.6 32bit ergens vandaan moeten halen. Gaat wel goed met AOO 3.4.1, maar dat is te modern voor u?
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Thylbert
Berichten: 37
Lid geworden op: do sep 24, 2009 1:23 pm

Re: Database SQL Status: HY000 - Error

Bericht door Thylbert »

eremmel schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat java 1.7 niet ondersteund wordt onder OOo 3.3.x. Dus u zult een java 1.6 32bit ergens vandaan moeten halen.
PERFECT! Jeetje, wat een krak ben jij. You made my day.
eremmel schreef:Gaat wel goed met AOO 3.4.1, maar dat is te modern voor u?
Niet te modern, we hadden compatibiliteitsproblemen met wat andere dingetjes. Je kan dat vast wel hier op dit forum lezen, moest je dat per sé willen weten.

Alvast bedankt
Thylbert bvba
Software Version: Apache OpenOffice 4.1.3 - A00413m1 (Build:9783) - Rev. 1761381
OS Operating System: Microsoft Windows 10 - 64 bit - v1803
Meest Gebruikte Functie uit OpenOffice: Mailmerge via F4
Plaats reactie