handleiding Base

Bespreek het databaseprogramma
vandesande
Berichten: 1
Lid geworden op: vr apr 05, 2013 8:10 am

handleiding Base

Bericht door vandesande »

Ik heb veel belangstelling voor uw database programma. Ik ben er aan begonnen maar het lukt niet goed. Bestaat er een handleiding dewelke ik kan consulteren?
Openoffice 3.1 windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: handleiding Base

Bericht door RPG »

Hallo

Er bestaat niet zoiets als een handleiding voor base. Er bestaan wel diverse handleiding voor onderdelen.

Formulieren
Formulieren zijn de basis om met een database om te gaan in base.
Filter examples van Arineckaig is een goed inleiding alleen helaas in het Engels maar wel met veel tekeningen.

Een inleidende [Tutorial] Ontwerpen formulieren is goed om te lezen en de engelse versie geeft ook links naar echt goede informatie.

Ik denk dat het nuttig is om eens goed te kijken in de tutorial sectie van dit forum. Daar staan veel goede tutorials die je kunnen

Het voorgaande is een compilatie van verschillende antwoorden.

Een algemeen advies is: Maak het eenvoudig en stel je niet te hoge doelen. Als de doelen niet passen in hetgeen wat mogelijk is met base dat wordt het al snel heel erg moeilijk.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: handleiding Base

Bericht door eremmel »

En niet te vergeten het werk wat je vindt op: http://www.pitonyak.org/
Heeft (in Engels) Base gerelateerde en OO Basic gerelateerde documenten geschreven. Gaat wel uit van het gebruik van macro's, maar je vindt ook veel handige tips over Base zelf.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie