Link in tabelontwerweergave naar ontwerpweergave met opmaak.

Bespreek het databaseprogramma
corsmb
Berichten: 1
Lid geworden op: za jan 19, 2013 12:23 pm

Link in tabelontwerweergave naar ontwerpweergave met opmaak.

Bericht door corsmb »

Beste formleden,

Ik ben een maand geleden begonnen met het bouwen van een database in openoffice base, nu ben ik tegen het volgende probleem aangelopen, eerste even een beschrijving van de database.

Ik heb verschillende tabellen aangemaakt, zo heb ik 1 basis tabel en de rest zijn tabellen die de basis tabel kunnen aanvullen.

Ik heb ook een aantal ontwerpweergaves gemaakt. Zo heb ik een ontwerp weergave gemaakt waarin je het nieuwe item/record kan toevoegen (met opmaak), deze ontwerpweergave heb ik ook gebruikt voor het bekijken van het item/record en wijzigen.

Nu is mijn probeem, ik wil een overzicht in een tabel in een ontwerpweergave met daarin een link zodat ik bijvoorbeeld op record 2 klik ik hem open in de ontwerpweergave waarin ik het record kan bekijken met opmaak.

Nu is mijn vraag is dit mogelijk? Wel heb ik een overzicht in een ontwerpweergave tabelweergave, maar het probleem is dat ik hier niet kan door klikken naar een ontwerpweergave met opmaak!

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven, zo niet vraag om verdere uitleg.

Alvast bedankt;)

Gr,
Cors
OpenOffice 3.3.0
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Link in tabelontwerweergave naar ontwerpweergave met opm

Bericht door RPG »

Hallo

De vraag is mij niet zo geheel duidelijk maar dat kan liggen aan het feit ik de kennis ook niet heb.

Het is mogelijk dat Sliderule, op het Engelse forum, er af en toe over dit onderwerp heeft geschreven. Ik heb gezocht en vond dit.

De volgende twee links zijn de eerste twee
http://forum.openoffice.org/en/forum/vi ... m*#p221688
http://forum.openoffice.org/en/forum/vi ... m*#p226423

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Link in tabelontwerweergave naar ontwerpweergave met opm

Bericht door eremmel »

Wat u wilt is alleen mogelijk met macro's.: In een grid (tabellijst) klikken en dan een nieuw formulier (form) openen met dat record geselecteerd.
Wat misschien wel mogelijk is, is om een in het hoofd-formulier een grid te plaatsen en dan in het subformulier de details.
U schrijft over 'ontwerpweergave' ik denk dat het beter is om te spreken over formulier (of sub formulier).
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie