bestandlijst in record opnemen

Bespreek het databaseprogramma
hoezoo
Berichten: 2
Lid geworden op: do jun 07, 2012 1:04 pm

bestandlijst in record opnemen

Bericht door hoezoo »

Misschien is deze vraag wel oud, maar kan er niets over vinden.
Ik wil graag een klantenbestand aanmaken waarbij elke klant een record heeft, op het invulformulier wil ik een frame kunnen maken waar ik bestanden in kan zetten zoals JPG, PDF en eventueel tekstbestanden, bestanden die dus bij deze klant horen, ik krijg dat binnen base niet voor elkaar, wie heeft de oplossing?
openoffice 3.4 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: bestandlijst in record opnemen

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat je eerst iets moet gaat bestuderen over het maken van een database. In principe zal er altijd maar een bestandsnaam in een enkel record komen. Dit kun je tonen in een gridcontrol in een subform als lijst.

RomkeNaast het bestuderen over hoe een database werkt zal je moeten bestuderen hoe OOo-base werkt.

In het base forum staat wel verwijzingen naar informatie.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
hoezoo
Berichten: 2
Lid geworden op: do jun 07, 2012 1:04 pm

Re: bestandlijst in record opnemen

Bericht door hoezoo »

Dat is niet wat ik bedoel, ik weet wel het een en ander van databases, een oplossing voor mij zou al zijn dat ik 1 directory kan toevoegen per record.
Dit zou dan in het invulscherm zichtbaar moeten zijn, ik weet dat het wel kan in ms office, maar ik doe verder alles in openoffice.
Ik stel me zo voor dat het in openoffice toch ook moet kunnen, je hebt op het invulscherm dan iets wat lijkt op verkenner waarbij door dubbelclicken het bestand opent. (PDF, Jpg, tekst)
openoffice 3.4 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: bestandlijst in record opnemen

Bericht door RPG »

Hallo

Het wil niet op een eenvoudige manier met AOO.
Misschien moet je gewoon een ander frontend gebruiken in plaats van AOO-base. Ik heb daar geen idee over.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: bestandlijst in record opnemen

Bericht door RPG »

LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie