[OPGELOST] formules in kleur

Bespreek de formule-editor
kwetal
Berichten: 2
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 8:34 pm

[OPGELOST] formules in kleur

Bericht door kwetal »

In Math is het met de opdracht COLOR mogelijk de formule in kleur te krijgen. Het aantal kleuren is echter beperkt. Ik maak gebruik van RED, maar zou daarbij graag een andere kleur rood krijgen dan nu standaard gbruikt wordt. Weet iemand of, en zo ja, hoe dat is aan te passen? Heb er in de Tutorials/manuals die ik tot nu toe gevonden heb niets over aangetroffen.
Laatst gewijzigd door kwetal op zo sep 19, 2010 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OOO3.2, Windows XP / Windows 7 / Linux
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: formules in kleur

Bericht door floris v »

Welkom op het forum!

Een test wijst uit dat de kleur in het document wordt opgeslagen als "red". Dat biedt weinig hoop op een eenvoudige manier om die kleur te wijzigen. In het Engelse forum vond ik deze topic.

Als het probleem opgelost of de vraag beantwoord is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
kwetal
Berichten: 2
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 8:34 pm

Re: formules in kleur

Bericht door kwetal »

UIt je reactie en de link die je meegaf leidt ik af dat er op dit moment geen oplossing is.
Bedankt voor je reactie. Voorlopig sluiten we het onderwerp maar.
OOO3.2, Windows XP / Windows 7 / Linux
Gebruikersavatar
henke54
Berichten: 305
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:28 pm

Re: [OPGELOST] formules in kleur

Bericht door henke54 »

Hetgeen ik er van begrijp, is dat er (tot nu toe) keuze is tussen ; zwart , wit (in voorbeeld hieronder 'onzichtbaar' door witte achtergrond) , cyaan , magenta (wat in voorbeeld hieronder niet ging.... bug misschien, of foute vertaling van Nederlandstalige Help?) , rood , blauw , groen en geel :
Schermafdruk-2.png
Schermafdruk.png
Schermafdruk-1.png
http://wiki.services.openoffice.org/wik ... _Reference
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
Plaats reactie