Taamodule (omega math)l instaleren in open office 4.1.1

Bespreek de formule-editor
compostmeester
Berichten: 3
Lid geworden op: wo dec 10, 2014 9:22 pm

Taamodule (omega math)l instaleren in open office 4.1.1

Bericht door compostmeester »

Beste forumleden,
Mijn vrienden hebben een laptop met besturingssysteem Vista professional, er stond een vorige versie op van open office, ik heb de vorige versie probleemloos bijgewerkt naar de huidige versie, de kinderen die in het middelbaar zitten moesten een taal hebben die geinstaleerd diende te worden,het gaat over "omega Math", ik ben al verschillende dagen op zoek naar deze taal en hoe ik deze moet installeren in open office 4.1.1, echter zonder enig resultaat. Mijn vraag is dan ook : A: Waar vind ik deze module (Omega Math) en hoe kan ik deze installeren in open office 4.1.1.
Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen zodat ik de taal kan installeren en dat ze open office kunnen gebruiken voor hun lessen.
Ik wacht jullie antwoorden in spanning af.
Open office 4.1. Windows 8.1 Professional 64 bits
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Taamodule (omega math)l instaleren in open office 4.1.1

Bericht door RPG »

Hallo

Het is mij niet zo duidelijk wat "omega Math" met OpenOffice te maken heeft. Als ik dat intyp bij google dan vindt ik deze site.
https://omegamath.com/login.php

Moeten ze een Engelse taalmodule hebben?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
compostmeester
Berichten: 3
Lid geworden op: wo dec 10, 2014 9:22 pm

Re: Taamodule (omega math)l instaleren in open office 4.1.1

Bericht door compostmeester »

Hallo Rpg,
Dank voor je antwoord, ik ga het vanavond nog eens navragen bij die mensen, ik zal voor meer duidelijkheid ook vragen dat de kinderen het ook even naar de leerkracht ICT vragen, zo weet ik waarschijnlijk meer . Ik weet enkel dat ze deze module nodig hebben bij wiskunde, of ze hier open office voor gebruiken? Zal ik zoals reeds gezegd heb vanavond navragen en dan post ik het antwoord hier op het forum, ik hoop dan duidelijkheid te krijgen,
Open office 4.1. Windows 8.1 Professional 64 bits
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Taamodule (omega math)l instaleren in open office 4.1.1

Bericht door RPG »

Hallo

Is het mogelijk dat formule bedoeld wordt? Met formule kunnen mooie wiskundige formules getoond worden. Dit wordt standaard geïnstalleerd.
menu --> Bestand --> Nieuw --> Formule

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
compostmeester
Berichten: 3
Lid geworden op: wo dec 10, 2014 9:22 pm

Re: Taamodule (omega math)l instaleren in open office 4.1.1

Bericht door compostmeester »

RPG,
Nogmaals dank voor je antwoord, ik ben even gaan kijken met de info die je me gaf,ik denk dat de betreffende module erbij staat, ik ga dit spoedig daar de kinderen laten bekijken en zal je daarna de uitslag geven,maar het heeft met wiskundige berekeningen te maken.Ik heb ook een printscreen bijgevoegd, zodat jullie kunnen zien wat ik denk dat het is.
Afbeelding
Open office 4.1. Windows 8.1 Professional 64 bits
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Taamodule (omega math)l instaleren in open office 4.1.1

Bericht door RPG »

Hallo

Er is een popup, Catalogus, die bereikbaar is met
menu --> Extra --> Catalogus
Er is daarvoor ook een knop op de toolbar.

Via die popup zijn allerlei griekse letters/symbolen in te voegen.

Ik denk dat het wel raadzaam is om de helpfile te lezen of
https://wiki.openoffice.org/w/images/3/ ... ide3.3.pdf

In het algemeen is de helpfile moeilijk dan de bijgevoegde link. De help file gaat er van uit dat het principe bekend is en alleen nog bekeken moet worden hoe het werkt in OOo. De link is wat uitgebreider maar beiden zijn in principe geen tutorial om de begrijpen wat zulke onderdelen doen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie