Gehele opmaak draaien in Draw

Bespreek het tekenprogramma
vlaar
Berichten: 2
Lid geworden op: do aug 26, 2010 11:56 am

Gehele opmaak draaien in Draw

Bericht door vlaar »

Als ik een project heb opgenmaakt in DRAW met een layer en een aantal lagen daar bovenop, wil ik het hele project 90 graden draaien. Dat gaat niet zonder alle lagen weer te ontgrengelen en stuk voor stuk 90 graden te draaien en dan ook nog eens alle lagen weer in de juiste positie plaatsen. Met "pagina" gaat het ook niet want de layer en lagen blijven dan gewoon staan en draaien niet mee.
Naar mijn idee zou alles eenvoudig een slag moeten kunnen draaien. Wie heeft de oplossing?
Open Office 3.2 op Windows 7
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: Gehele opmaak draaien in Draw

Bericht door Johan »

Het is geen echte oplossing, maar als het afdrukt naar een pdf bestand, kan u dit weergeven en links of rechts draaien?
vlaar
Berichten: 2
Lid geworden op: do aug 26, 2010 11:56 am

Re: Gehele opmaak draaien in Draw

Bericht door vlaar »

Met opslaan in jpeg en dan draaien is een oplossing die werkt. Dan sla ik op als JPEG maar met verlies door de compressiefactor. Daarna draai ik en sla op met weer verlies door de compressie factor. Zo gaat het ook met pdf. Natuurlijk kan ik de compressie heel laag zetten maar naar mijn mening zijn dit noodmaatregelen en wil ik zonder verlies kunnen draaien om het beter te kunnen beoordelen en dan weer terug te draaien naar een eerdere (werk)positie. Mij lijkt het toe om de pagina en layer en lagen te koppelen want dan draaait alles mee, maar die mogelijkheid zie ik niet.
Open Office 3.2 op Windows 7
Gebruikersavatar
DiGro
Berichten: 86
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 4:57 pm
Locatie: Hoorn NH

Re: Gehele opmaak draaien in Draw

Bericht door DiGro »

Het wil niet draaien omdat de lagen zijn vergrendeld.

Door de lagen te ontgrendelen en vervolgens het gehele object te selecteren en te Groeperen kun je het geheel draaien.

Pas dan de lagen vergrendelen.

(Tenzij je ze nog weer eens terug wilt draaien natuurlijk :o )
DiGro

----------------------------------------------------
Windows 11 en AOO 4.1.15
Gescand door Ziggo Safe Online (F-Secure)
Plaats reactie