SVG importeren

Bespreek het tekenprogramma
Pieter Bas
Berichten: 1
Lid geworden op: za nov 12, 2011 12:09 pm

SVG importeren

Bericht door Pieter Bas »

Ik werk veel met SVG-files. Doorgaans maak ik die aan in Inkscape. Maar nogal wat exportfilters in dat programma zijn niet zo best. Om bijvoorbeeld een Windows Metafile te maken van een SVG-file wordt allerwege een omweg via OO Draw aangeraden. Ik heb een externe plugin gedownload om SVG te kunnen importeren via haumacher.de

Alleen: ik moet die plugin iedere keer opnieuw installeren in mijn OO 3.3.0 onder Windows 7. Wat gaat er dan fout? Ik volg de instructies, installeer de nieuwste versie (.oxt) via de package manager van OO. Volgens de website van haumacher zou het kunnen zijn dat ik de plugin apart moet activeren, maar ik zie nergens een activate-knop.

Na installatie werkt de plugin goed. Als ik Draw verlaat en het programma opnieuw opstart, dan werkt de SVG-import niet meer en ik krijg ik het gewenste bestand alleen als een tekst-file te zien. Wanneer ik de plugin dan opnieuw installeer, werkt de import weer wel. Toch apart wanneer ik een plugin voor ieder gebruik opnieuw moet installeren.
OpenOffice 3.3.0 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: SVG importeren

Bericht door RPG »

Hallo

Het zou helpen als je de problemen beschrijft en ook beschrijf wat je reeds gedaan hebt. Ik vermoed dat niemand hier op dit forum werkt met SVG. Ik in ieder geval niet. Als je Engels beheerst kijk eens op het Engelse forum. Als je daar een oplossing vind is een verklaring hier welkom,

Het zou mogelijk kunnen zijn dat Libreoffice SVG beter onder steunt dan OpenOffice.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: SVG importeren

Bericht door RPG »

Hallo

Ik ben aan het zoeken geweest. De site waar je naar verwijst is nogal oud en lijkt specifiek voor OOo2.x. Het zou best kunnen dat alles wat dat doet nu standaard in LibreOffice zit en mogelijk ook in OOo 3.4 . Dit alles berust alleen op speculatie van mijn kant omdat ik nooit met SVG werk.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie