achtergrond behouden

Bespreek het presentatieprogramma
guidovanh
Berichten: 3
Lid geworden op: vr okt 29, 2010 8:10 pm

achtergrond behouden

Bericht door guidovanh »

Hoe geef ik aan dat ik de achtergrond van een slide wil behouden?
Wanneer ik een presentatie heb met witte tekst op een blauwe achtergrond en ik wil een slide invoegen waarin zwarte tekst op een witte achtergrond staat, krijg ik als resultaat een slide met blauwe achtergrond en zwarte letters.
In Microsoft Powerpoint vond ik ooit een optie als "achtergrond behouden". Hoe doe ik dat in Impress?
OpenOffice.org 3.2.0 op OpenSuSE 11.3 en Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: achtergrond behouden

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat je vraag hier beantwoord wordt.


het gaat hier om
menu --> beeld --> model --> diamodel

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
guidovanh
Berichten: 3
Lid geworden op: vr okt 29, 2010 8:10 pm

Re: achtergrond behouden

Bericht door guidovanh »

Nee, wat ik bedoel heb ik nu proberen duidelijk te maken aan de hand van een voorbeeld.
In de zip-file op http://guido.vanharten.net/test_ooo.zip zitten twee ppt-bestanden. Wanneer ik de dia "sheet vertrek" met een witte achtergrond plak tussen dia 1 en 2 uit "welkom-tijdelijk", krijgt de ingevoegde dia een blauwe achtergrond. In Powerpoint verschijnt bij het invoegen van de dia een minischermpje met een aantal keuzes. Een van de keuzes komt er op neer dat ik de originele opmaak van de ingevoegde dia('s) wil behouden.
Hoe doe ik dat in Impress?
OpenOffice.org 3.2.0 op OpenSuSE 11.3 en Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: achtergrond behouden

Bericht door RPG »

Hallo
guidovanh schreef:Hoe doe ik dat in Impress?
Ik denk dat je moet gaat verdiepen hoe OpenOffice.org dat doet
a) Accepteer dat het niet gelijk is aan het oude programma.'
b) Lees de handleiding. (Zie beginners sectie)
c) Geloof de aanwijzing van andere mensen tot het tegendeel is bewezen en kom dan met andere vragen.

Ik weet dat het niet zo gemakkelijk is om over te schakelen van het ene naar het andere programma. Daar moet je ruim de tijd voor nemen. Binnen OpenOffice.org gaat bijna alles met voor geprogrammerde stijlen. De stijlen laten zich betrekkelijk gemakkelijk maken maar het vergt wel enig onderzoek werk om het onder de knie te krijgen. De stijlen binnen impress zijn gebaserd op dia's die opgeslagen worden in een sjabloon

Je zult voor die dia een stijl moeten maken met een andere achtergrond kleur. Maak altijd een kopie van wat belangrijk is voor je.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie