presentatie omzetten naar tekstbestand

Bespreek het presentatieprogramma
gbaart
Berichten: 1
Lid geworden op: do sep 23, 2010 10:24 am

presentatie omzetten naar tekstbestand

Bericht door gbaart »

Ik heb een groot aantal presentaties van lessen die ik geef. Als eigen geheugensteun print ik de handout uit voor mezelf. Alleen worden dan geen notities bijgevoegd. Deze notities heb ik wel onder de verschillende dia's staan.
NU weet ik van collega's die ppt gebruiken dat je een ppt presentatie kan "verzenden" naar Word. Kan dat ook met impress. Dus kan ik een presentatie als tekstbestand opslaan of verzenden of zoiets.
Ik heb wel PDF gevonden maar dat is niet wat ik bedoel.
OpenOffice 3.1 op Windows Vista
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: presentatie omzetten naar tekstbestand

Bericht door floris v »

Met wat googelen vond ik een pagina waar wordt uitgelegd hoe je handouts vanuit Powerpoint naar Word kunt verzenden. Een dergelijke mogelijkheid om te exporteren naar Writer heb ik in Impress nog niet gezien. Bij export naar HTML worden de notities ook niet meegenomen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: presentatie omzetten naar tekstbestand

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet of ik de vraag goed begrijp? Dit komt ook omdat de vraag mijns inziens in het verloop verschuift.
Een antwoord zoals ik de vraag op vat.

Het mogelijk om een notitie uit te printen. Standaard is dat voor elke dia een pagina. Een pagina is verdeeld om en nabij 50 % voor de dia 50% voor de notitie. Deze indeling/verhouding is te veranderen maar niet te veranderen is dat er meer dia's op een pagina geprint kunnen worden.

Indien men meer dia's op een enkele pagina wil printen is het misschien mogelijk om een omweg te gebruiken namelijk het maken van een brochure. Ik heb dit niet geprobeert. Ik denk dat met het maken van een brochure er twee dia op een A4 kunnen, dit lijkt mij acceptabel.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie