SImpress slaat delen van presentatie niet op

Bespreek het presentatieprogramma
LeendertB
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mei 24, 2009 6:24 pm

SImpress slaat delen van presentatie niet op

Bericht door LeendertB »

Beste OpenOfficers,
sinds een aantal maanden gebruik ik met veel plezier OO, vooral Writer en Calc, nu ook Impress. Dit laatste met minder plezier want bij het werken aan een presentatie bleek dat er delen van de presentatie gewoon niet opgeslagen worden. Het ging om een in powerpoint aangeleverde pres die ik zelf verder bewerkte en weer in PPT formaat opsloeg. Na afsluiten en opnieuw openen blijkt bijvoorbeeld in een tabel ongeveer de helft van de ingetypte tekst gewoon niet opgeslagen te zijn. Elders bleek tekst omgezet te zijn in de letterkleur 'wit', ook lastig maar makkelijker te herstellen.
Ook bij opslaan in odp formaat gebeurt dit. Ik vermoed dat het een fout is in de import/export routine van PPT naar ODP en retour. Aangezien ik veel powerpoints opgestuurd krijg maakt dit Impress voor mij niet werkbaar aangezien het risico op fouten zo veel te groot is.
Iemand met vergelijkbare ervaringen? Misschien zelfs een oplossing ?? Alvast dank! LeendertB
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: SImpress slaat delen van presentatie niet op

Bericht door floris v »

Volgens Impress needs serious bug fixes - Windows & MS format saving, dat vergelijkbare problemen aanstipt, zitten er flinke bugs in Impress die conversie naar en van Powerpoint tot een riskante zaak maken. Gebruiken op eigen risico dus. Helaas.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
LeendertB
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mei 24, 2009 6:24 pm

Re: SImpress slaat delen van presentatie niet op

Bericht door LeendertB »

Floris
bedankt voor de tip. Helaas, zakelijk (dwz uitwisselend met MS/PowerPoint gebruikers) dus nog maar even van afzien. Jammerrrr.
Plaats reactie