een pps openen in ontwerpmodus

Bespreek het presentatieprogramma
veronique
Berichten: 17
Lid geworden op: wo feb 03, 2010 11:05 pm

een pps openen in ontwerpmodus

Bericht door veronique »

Hallo

een vraagje als ik mijn mailtjes open doe en doe een pps open dan gaat die altijd open in een tekenmodus?
Ik zou het graag hebben dat het open gaat en direckt begint.
Gaat dat?
En waar moet ik dat dan veranderen?

alvast bedankt
veronique
open office 3.0 en windows vista
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: een pps openen in ontwerpmodus

Bericht door Johan »

U dient powerpointviewer aan te wijzen om rechtstreeks uw *.pps te openen. Helaas kan ik u niet vertellen hoe u dit in Vista dient te doen. Begin dit jaar heb ik iets teveel gewist onder XP en nu start mijn Vista niet meer op .... :( Daar ik niet zo graag werk met Vista, zal ik hem wissen. :ugeek: Als uw pps opent onder Impress, kan u hem bekijken door op F5 te drukken. 8-)
veronique
Berichten: 17
Lid geworden op: wo feb 03, 2010 11:05 pm

Re: een pps openen in ontwerpmodus

Bericht door veronique »

onder Microsoft office ging dat automatische maar vanaf ik openoffice( ben wel heel blij dat ik dit programma heb gevonden!!) gebruik is dat veranderd!
open office 3.0 en windows vista
Gebruikersavatar
henke54
Berichten: 305
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:28 pm

Re: een pps openen in ontwerpmodus

Bericht door henke54 »

Er bestaat een 'autostarter'-extensie : http://extensions.services.openoffice.o ... ressRunner
...doch, uit 'veiligheidsoverwegingen' raad men aan om een bestand eerst op te slaan, zodat men eventueel dat bestand kan scannen op virussen ...

Het eenvoudigste is gewoon rechtsboven op Presentatie te klikken ;) :
Schermafdruk.png
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
lcup
Berichten: 49
Lid geworden op: zo jul 19, 2009 10:03 am

Re: een pps openen in ontwerpmodus

Bericht door lcup »

Het hangt voor een groot deel ook af van de presentatie zelf. Ik heb regelmatig presentaties ontvangen die na aanklikken meteen beginnen te lopen, omdat dat dit zo is ingesteld door de maker ervan (instellingen van de Dia-wissel). Daar hoef je dus niets voor te doen.
OpenSUSE 11.2, Openoffice 3.2.0
Plaats reactie