.PPS openen met OO.o in Windows Mail

Bespreek het presentatieprogramma
Gebruikersavatar
0nly_Me
Berichten: 2
Lid geworden op: za mei 23, 2009 4:54 am
Locatie: Stinkt naar vis, . .
Contacteer:

.PPS openen met OO.o in Windows Mail

Bericht door 0nly_Me »

Goedendag beste OpenOffice.org medegebruikers, . .
Ik ben blij dat dit bestaat want ik heb problemen met Mi€ro$oft Office 2007, en geen geld om een nieuwe versie te kopen, . . :?
Echter, toen ik een nieuwe versie van Ccleaner installeerde en mijn harde schijf opschoonde,
werd er iets teveel opgeruimd; mijn Flash Player deed het niet meer, . . :(
Nu met versie 10 doet ie het gelukkig weer wel, maar dat heeft me 2 dagen tijd gekost, . . ;)
Waar ik nu achter ben gekomen is dat als ik een toegestuurde powerpointpresentatie wil openen,
ik 2x iets weg moet klikken omdat het niet wil lukken het bestand in te zien, . . :!: :?:
Ik heb het al met andere pps-jes geprobeert, die willen ook dat ik graag klik, . . :x
WAT zorgt er voor dat ik het bestand eerst moet opslaan, voordat ik het kan bewonderen!? :idea:

Windows Vista (32bit) incl. ServicePack 2, OOo 3.1.0 Win32intel install nl.exe, Windows Mail 6.0.6001.18000 :P
Gebruikersavatar
henke54
Berichten: 305
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:28 pm

Re: .PPS openen met OO.o in Windows Mail

Bericht door henke54 »

0nly_Me schreef: WAT zorgt er voor dat ik het bestand eerst moet opslaan, voordat ik het kan bewonderen!?
Opslaan i.p.v. direkt te openen is de 'nieuwe' werkwijze (zelfs bij Microsoft hebben ze dat ingezien :P ) ... Opslaan is veiliger, omdat bij 'direkt openen' , de eventueel inbegrepen virussen en andere 'malware' in dat bestand, direkt 'hun gang kunnen gaan' ... dus opslaan heeft de voorkeur, omdat je dan dat bestand apart nog eens vlug eventueel kan scannen met een virusscanner... ;)
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
Gebruikersavatar
0nly_Me
Berichten: 2
Lid geworden op: za mei 23, 2009 4:54 am
Locatie: Stinkt naar vis, . .
Contacteer:

Re: .PPS openen met OO.o in Windows Mail

Bericht door 0nly_Me »

Met het OOo 3.0.0 Win32Intel install nl.exe bestand, hoefde ik niet "iets 2x weg te klikken" maar kon ik met 1 druk op de knop (bovenin de werkbalk in impress) het aan te zetten tot een diapresentatieweergave, . . 8-)
NU heb ik het OOo 3.1.0 Win32intel install nl.exe bestand geinstalleerd, en nu moet ik het eerst opslaan voordat ik het kan bekijken, dus is het er niet gemakkelijker door geworden met de 'nieuwe' werkwijze, . . :evil:
Bovendien weet ik ook niet hoe ik met de gratis AVG AtiVirusscanner een bestand kan scannen, i.p.v een hele partitie, . . :x
Maar dat moet ik ergens anders maar gefixed zien te krijgen, . . :arrow:
-=> Under Construction <=-
Gebruikersavatar
lode
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 11:27 am

Re: .PPS openen met OO.o in Windows Mail

Bericht door lode »

@ Only_Me

Met AVG een bestand scannen doet ge als volgt:
het bewuste bestand rechts aanklikken en kiezen voor "Scannen met AVG Free"
enkel dit bestand wordt gescand.

groeten
Lode
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: .PPS openen met OO.o in Windows Mail

Bericht door floris v »

Als je de laatste versie van Firefox hebt, wordt de virusscanner automatisch aan het werk gezet om downloads te scannen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie