vergeten presentatie op te slaan

Bespreek het presentatieprogramma
Angelique1971
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jan 08, 2018 11:32 pm

vergeten presentatie op te slaan

Bericht door Angelique1971 »

Vandaag heeft mijn zoon een presentatie gemaakt. Ik zou er "s-avonds overheen kijken. Helaas was hij niet opgeslagen, alleen de computer aangelaten en daardoor kwam de accu leeg. Nu kan ik de presentatie bij opnieuw onder stroom zetten niet terug vinden. Is er nog een mogelijkheid om hem terug te krijgen?
open office 4.1.2
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: vergeten presentatie op te slaan

Bericht door RPG »

Als je geluk heb staat de presentatie in de map backup van het gebruikers profiel. Hieronder staat een beschrijving hoe er te komen anders staat in de link hieronder staat hoe je bij die map kunt komen. Er is geen reden om het gebruikers profiel nu te veranderen.

Je moet het werk altijd voortdurend opslaan. Dat beschermd je tegen het ongewenst wegraken van gegevens. Ik maak altijd eerst een naam aan voor een nieuw werk en begin dan pas wat in te brengen. Daarna sla ik het regelmatig op. Soms geef ik het ook nog een nieuwe naam. Op die manier heb ik een extra back-up. Mensen hebben te veel vertrouwen in een computer.


Plaats van het gebruikers profiel.
Het lijkt er op dat de plaats van het gebruikers profiel niet meer eenvoudige standaard is. Mijn ervaring is dat het veranderd met het gebruikte operating systeem. OpenOffice en libreoffice hebben gelukkig een betrekkelijk eenvoudige methode om de plaats te vinden van het actieve gebruikers profiel.

Doe eerst:
menu --> Extra --> opties

Wanneer daarop geklikt wordt dan opent zich een nieuwe popup.
laat "OpenOffice" zich uitbreiden door op het driehoekje te klikken voor OpenOffice.
Wanneer "Paden" zichtbaar is dan daarop klikken.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Angelique1971
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jan 08, 2018 11:32 pm

Re: vergeten presentatie op te slaan

Bericht door Angelique1971 »

Ik heb paden kunnen kiezen.
Ik zie dan mogelijkheden c:\... etc. Ook een met op het laatst back up. Als ik erop klik moet ik een map kiezen. Zou hier de presentatie tussen moeten staan?
open office 4.1.2
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: vergeten presentatie op te slaan

Bericht door RPG »

Je moet die map op zoeken in de verkenner of hoe het nu ook mag heten. Dat deel wat je nu gevonden heb is alleen voor het vinden van de map. Misschien weet iemand op school wel hoe dat werkt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Angelique1971
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jan 08, 2018 11:32 pm

Re: vergeten presentatie op te slaan

Bericht door Angelique1971 »

Dankjewel romke. Ik ga nog even puzzelen. Fijn dat je me hebt geholpen :D
open office 4.1.2
Plaats reactie