Dia enkel besturen met aanklikbare elementen

Bespreek het presentatieprogramma
animal1dancer
Berichten: 1
Lid geworden op: do jun 09, 2016 2:56 pm

Dia enkel besturen met aanklikbare elementen

Bericht door animal1dancer »

Hallo

Voor een opdracht op school dien ik een powerpoint te maken. Aangezien ik geen windows heb maak ik dus een impress presentatie ;)

Ik moest een navigatiesysteem ontwerpen en denk dat dit wel gelukt is. Ik heb prenten gebruikt die ik leuk vond die naar de volgende of vorige dia gaan.
De kinderen (studeer Bachelor kleuteronderwijs) mogen niet zomaar op de dia klikken maar moeten dus de navigatie gebruiken.

Nu heb ik al een paar keer de presentatie afgespeeld om te testen wat er gebeurd maar ik kan op de hele dia klikken om naar de volgende dia te gaan.
Dit zou dus niet mogen en mag enkel via de knoppen die ik maakte.
Alle knoppen werken want ik kan naar 'home' en naar vorige of volgende met mijn knoppen maar nu moet ik dus ook zien te verkrijgen dat ik niet gewoon ergens in het scherm kan klikken als de diapresentatie loopt. (en dus enkel de knoppen werken naar de volgende dia)

Of is het normaal dat ik (de maker) ook kan navigeren naar de volgende dia door zomaar ergens te klikken?

Dank je.
LibreOffice 4.2 op Ubuntu 14.04
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Dia enkel besturen met aanklikbare elementen

Bericht door RPG »

Hallo
animal1dancer schreef:Of is het normaal dat ik (de maker) ook kan navigeren naar de volgende dia door zomaar ergens te klikken?
Voor zover ik weet is dat standaard. Ik denk dat je dit beter in MSO kunt gaan maken.

Ik ben niet de beste informant over de kwestie. Je zou de vraag ook een op het Engelse forum kunnen stellen als niemand anders iets beters antwoord.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: Dia enkel besturen met aanklikbare elementen

Bericht door cornouws »

animal1dancer schreef: Ik moest een navigatiesysteem ontwerpen en denk dat dit wel gelukt is. Ik heb prenten gebruikt die ik leuk vond die naar de volgende of vorige dia gaan.
Als je op een afbeelding (of ander object) het contextmenu start, zie je Interaction/Interactie.
(In de nieuwste LibreOffice zit die keuze ook in het menu Format/Opmaak. In een oudere versie, dus ook in OO, zal het mogelijk een andere plek zijn.)

Via Interactie kun je de instelling maken die je wenst. Ik heb op deze manier heel leuke/mooie dingen gemaakt.
Is het mogelijk/leuk om een linkje naar het resultaat te delen?

Succes!
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Plaats reactie