PPTX geen filmpjes

Bespreek het presentatieprogramma
Coos
Berichten: 13
Lid geworden op: do feb 18, 2010 1:18 am

PPTX geen filmpjes

Bericht door Coos »

Hallo ik heb een .pptx file gekregen. Als ik die inlees in LibreOffice onder Windows dan krijg ik geen video's te zien. Bij gebruik van Ubuntu zie ik de filmpjes wel.
Waarom niet onder Windows en wel onder Linux. Onder Windows wordt een nieuwere versie gebruikt dan bij Ubuntu.
Groetjes Coos
Libreoffice 6.0 Windows 10 en Ubuntu 18.04
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: PPTX geen filmpjes

Bericht door RPG »

Zijn de filmpjes wel normaal op Windows 10 af te spelen. Wanneer dat niet het geval is moet er misschien een codex codec geïnstalleerd worden. Welke is afhankelijk van het filmpje.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die

Je zou kunnen proberen om Windows compleet bij te werken. Op het Engelse forum wordt dat vaak als oplossing gegeven.

Misschien dat een andere versie van LibreOffice werkt. Weet je wel zeker dat je op beide computers LibreOffice hebt staan en op Windows geen ApacheOffice?
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Coos
Berichten: 13
Lid geworden op: do feb 18, 2010 1:18 am

Re: PPTX geen filmpjes

Bericht door Coos »

Hallo RPG,

In beide gevallen wordt LibreOffice gebruikt.
De filmpjes zijn afkomstig van Youtube.
De pptx file is een alleen lezen bestand en het is me niet gelukt om dit alleen lezen te wijzigen, chmod 777.
Groetjes Coos
Libreoffice 6.0 Windows 10 en Ubuntu 18.04
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: PPTX geen filmpjes

Bericht door RPG »

Coos schreef:De filmpjes zijn afkomstig van Youtube.
Dit schept enige verwarring is het nu een filmpje van youtube of is het een presentatie voor impress?

Als het een filmpje is wat een presentatie afspeelt dan heeft het weinig meer met Impress te maken. Misschien weet Ubuntu het dan beter af te handelen dan Windows. Heb je onder Windows ook de zelfde versie geprobeerd als onder Ubuntu?

Is Ubuntu niet voldoende om het af te spelen het werkt toch.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie