Bruger Office 365 Home i dag ...men?

Talk about anything at all....
Post Reply
Inga Jensen
Posts: 6
Joined: Tue Feb 27, 2018 10:20 am

Bruger Office 365 Home i dag ...men?

Post by Inga Jensen »

Jeg har lige installeret Open Office 4.1.5, bruger nu MS Office 365 Home, men dette abonnement udløber 14-03-2018.
Vil så skifte til Open Office, tilsyneladende kan jeg åbne eksisterende Office dokumenter i OpenOffice.
Men er lidt nervøs for om der er noget jeg skal være opmærksom på, når jeg ophører med mit tidligere Office program ??? ;)

Med venlig hilsen
Inga Jensen
5471 Søndersø
 Edit: This Forum uses English as its main language. I append automatic translation
I just installed Open Office 4.1.5, now using MS Office 365 Home, but this subscription expires 14-03-2018.
If you want to switch to Open Office, I may open existing Office documents in OpenOffice.
But is it a little nervous if there is anything I need to be aware of when I quit my previous Office program ??? ;)
RoryOF, Moderator 
ij Apache Open Office 4.1.5
User avatar
RoryOF
Moderator
Posts: 34610
Joined: Sat Jan 31, 2009 9:30 pm
Location: Ireland

Re: Bruger Office 365 Home i dag ...men?

Post by RoryOF »

The quick reply is that for non-complex formatting, OpenOffice will open and save older MS formats. However, if the formatting is of critical importance, it may not be satisfactory for your purpose.
Apache OpenOffice 4.1.15 on Xubuntu 22.04.4 LTS
esperantisto
Volunteer
Posts: 578
Joined: Mon Oct 08, 2007 1:31 am

Re: Bruger Office 365 Home i dag ...men?

Post by esperantisto »

Since you are the only person who has access to your documents, you should try and see what happens. You won't loose anything anyway.

Translated to Norwegian by Google:

Siden du er den eneste personen som har tilgang til dokumentene dine, prøv og se hva som skjer. Du vil ikke miste noe uansett.
AOO 4.2.0 (of 2015) / LO 7.x / Win 7 / openSUSE Linux Leap 15.4 (64-bit)
User avatar
keme
Volunteer
Posts: 3702
Joined: Wed Nov 28, 2007 10:27 am
Location: Egersund, Norway

Re: Bruger Office 365 Home i dag ...men?

Post by keme »

Important things to be aware of:
  • Password protected files from MS Office may not be accessible with OpenOffice. Open each one in Word before ending your subscription, and save without password.
  • OneDrive cloud storage will not be available. Make sure you have synced/downloaded to your own storage all files worth keeping.
Translated to Danish (or close enough...)
Vigtige ting, du skal vide:
  • Filer fra MS Office, der er beskyttet med adgangskode, kan måske ikke åbnes med OpenOffice. Åbne hver enkelt file i MS Office før abonnementet udløber, og gem dem om igen uden adgangskode.
  • Det som er gemt "i skyen" (OneDrive) bliver utilgængelig efter abonnementets udløb. Sørg for, at du har en kopi på din egen harddrive af alt, hvad du vil beholde.
Post Reply